Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwasser branche

 

 

 

Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwasserbranche



Schoonmaakbedrijf en Glazenwasserij Teunissen B.V.

Leemansweg 76

6827BX ARNHEM

info@teunissenbv.nl


 

ZELFVERKLARING OVER HET JAAR 2024 


Steeds meer bedrijven en organisaties ondertekenen de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Daarmee geven ze invulling aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Invulling aan eerlijk en fatsoenlijk zakendoen met elkaar. In de markt verwachten bedrijven steeds vaker dat de ingekochte dienstverlening eerlijk en fair geleverd wordt.

Ondertekenaars van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf leggen verantwoording af over de toepassing van de Code. Dit gebeurt één keer per jaar in een zelfverklaring. Daarnaast zijn wij benieuwd naar uw beleving van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag en vragen wij u hoe u uw rol binnen de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ziet.



1.  Waarom vindt uw organisatie het belangrijk dat geïnvesteerd wordt in het welzijn van uw schoonmaakmedewerkers?

Wij vinden het logisch dat ons schoonmaakbedrijf investeert in het welzijn van oze medewerkers. Dat behoort bij goed werkgeverschap

Kunt u hier voorbeelden van geven?

Onze schoonmaakmedewerkers zijn de belangrijkste mensen in ons bedrijf, hun welzijn is daarom essentieel. Wij zorgen om die reden dat onze medewerkers een goede introductie en instructie bij de opdrachtgever en binnen Teunissen BV krijgen. Wij werken conform de CAO zodat onze medewerkers alles krijgen waar ze recht op hebben. Ook geven onze leidinggevende veel aandacht aan onze medewerkers. Wij zorgen dat de werkkleding, middelen en materialen in orde en voldoende aanwezig zijn. Wij houden rekening met onze medewerker wanneer hij/zij meer of minder uren willen werken i.v.m. b.v. gewijzigde privé omstandigheden dan zoeken wij samen met hun naar oplossingen. Voor zelfontplooiing bieden wij ook externe (RAS) opleidingen aan. Ons management is voor iedereen goed bereikbaar en benaderbaar. Iedereen kan altijd binnenlopen of een afspraak maken voor een gesprek.


2.  Faciliteert u als opdrachtnemer een jaarlijks gesprek tussen uw opdrachtgever en de schoonmaakmedewerkers? (zonder dat u daarbij aanwezig bent)

Ja


Hoe vaak faciliteert u dit gesprek?

Zo vaak als dat er behoefte is van beide partijen.


3.  Welke onderwerpen komen in het gesprek dat u met uw eigen schoonmaakmedewerkers voert aan de orde?

Sociaal beleid Werkdruk Beschikbare materialen en middelen Verbetering van de samenwerking Verbetering van de schoonmaakdienstverlening


4.  Wordt een van uw lopende opdrachten komend jaar (of 2) opnieuw aanbesteed?

Nee


5.  Maakt u gebruik van het werkdrukinstrument van de RAS om de werkdruk van uw schoonmaakmedewerkers in kaart te brengen en te zoeken naar oplossingen? (los van aanbestedingen)

Nee, wij maken gebruik van een andere manier om de werkdruk in kaart te brengen.


Van welke manier maken jullie gebruik?

Medewerkers tevredenheidsonderzoek.


6.  Is bij nieuwe aanbestedingen de code onderwerp van gesprek met de opdrachtgever?

Soms


Wanneer wel/niet?

Afhankelijk van het formaat van de aanbesteding.


7.  Met welke uitgangspunten/voorwaarden (uit de Code) schrijft uw organisatie op opdrachten in?

Wij vermelden in de offerte de visie van ons schoonmaakbedrijf over (verbetering van) de dienstverlening. Wij bieden de beste prijs-kwaliteit verhouding voor de schoonmaakdienstverlening. Wij zijn van mening dat de tarieven zodanig moeten zijn dat wij als schoonmaakbedrijf ook een goede boterham kan verdienen. Soms wil de opdrachtgever dat de schoonmaakdienstverlening in frequentie en kwaliteit op hetzelfde peil blijft of verbetert. Ondanks bezuinigingen waarbij de totale prijs voor schoonmaak minder wordt. Wij doen daar niet aan mee. Wij gaan in gesprek met de opdrachtgever hoe de schoonmaakdienstverlening kan verbeteren. Wij bespreken met de opdrachtgever wat hij wil. Wij willen een langdurige relatie aangaan met de opdrachtgever. Wij sluiten dus een langdurig contract met die opdrachtgever. Wij willen een relatie van partnership aangaan met de opdrachtgever. Wij moeten, met oog voor de belangen voor beide partijen, samenwerken voor het beste resultaat.


8.  In hoeverre past uw organisatie de top 10 speerpunten bij offerteprocedures en aanbestedingstrajecten van de Code toe?

Ons schoonmaakbedrijf past de top 10 nog niet in alle offerteprocedures en aanbestedingstrajecten toe.


Waarom niet?

Afhankelijk van het formaat van de aanbesteding.


Welk resultaat heeft dit opgeleverd?

 

9, Hoe vaak bespreekt u de uitvoering van het contract met uw opdrachtgever?


Samen met onze opdrachtgever bespreken wij de uitvoering van alle afspraken in het contract


10. In hoeverre heeft u tijdens de looptijd van het contract overleg met uw eigen schoonmaakmedewerkers over het schoon te maken object en het contract?

Wij gaan meerdere keren per jaar in gesprek met deze medewerker(s).


Waarom?

De input van de werkvloer enorm belangrijk is voor Teunissen BV en de opdrachtgever.


11. Bespreekt u met de opdrachtgever de kwantiteit en kwaliteit van uw direct leidinggevenden van de schoonmaakmedewerkers?

Ja


Kunt u hiervan een voorbeeld geven?

Bij iedere periodieke evaluatie met de opdrachtgever wordt er ook gevraagd naar de tevredenheid en omgang met de direct leidinggevenden. Indien daar aan of opmerkingen over zijn dan zorgen wij ervoor dat dit ten eerste intern besproken wordt of zorgen wij, indien noodzakelijk, voor een wijziging.


12.  Waarom past uw organisatie de Code toe? (meerdere antwoorden mogelijk)

 Onze organisatie werkt al volgens de Code

 De Code is een praktische invulling van maatschappelijk verantwoord ondernemen


13.  In hoeverre heeft uw organisatie Code-doelen opgesteld?

Nee, we hebben geen expliciete Code doelen vastgesteld.


14.  Heeft uw organisatie al resultaten bereikt met het toepassen van de Code?

Ja, we voelen ons als ambassadeur van de Code


15.  Informeert u uw schoonmaakmedewerkers over de Code?

Ja


15a. Bespreekt u met uw schoonmaakmedewerkers hoe de Code kan worden toegepast?

Ja


16.  In hoeverre zijn uw schoonmaakmedewerkers actief betrokken bij de Code-activiteiten van uw organisatie?

Onze schoonmaakmedewerkers zijn hierbij betrokken


Hoe zijn uw schoonmaakmedewerkers erbij betrokken? Kunt u hiervan een voorbeeld geven. Uit welke handelingen blijkt dit?

Tijdens alle evaluatie gesprekken komt de code aan de orde.

Heeft u vragen

Heeft u vragen over onze diverse diensten? Aarzel niet en bel ons gerust eens op of stel u vraag online via het contactformulier.

Kantoor Arnhem
Leemansweg 76
6827 BX Arnhem
Telefoon: 026-4450027
Online een vraag stellen

Openstaande vacatures

Wij hebben regelmatig vacatures voor interieurverzorgers/interieurverzorgsters.

Heeft u belangstelling dan kunt u gemakkelijk online een vacature ingevuld naar ons sturen.

Indien er plaatsing mogelijkheden zijn dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Bekijk alle vacatures